Home / Info / Gadis Melayu Bangga Mengaku Tiada Dara Di Facebook

Gadis Melayu Bangga Mengaku Tiada Dara Di Facebook

bangga tiada dara

Gadis Melayu Bangga Mengaku Tiada Dara Di Facebook

Penulis sangat-sangat terkejut dengan pengakuan berani mati seorang gadis Melayu ini di facebook. Dalam ruangan komen di facebook, gadis ini saling berbalas-balas komen dengan teman lelakinya dengan menggunakan ayat yang kurang sopan secara terang-terangan.

 

Apa yang mengejutkan, gadis ini tanpa segan silu mengaku dirinya sudah tiada dara. Kesuciannya telah diragut oleh teman lelakinya. Gadis ini seolah-olah merelakan daranya diragut oleh teman lelakinya. Malahan gadis ini seakan-akan bangga dengan dirinya yang tiada dara.

 

Sudah tentu luluh hati si ibu dan si bapanya apabila membaca komen-komen anaknya ini. Penulis menulis artikel ini bukan bertujuan untuk membuka aib gadis ini tetapi sekadar perkongsian kepada umum mengenai gejala sosial yang semakin teruk dalam kalangan masyarakat kita pada hari ini. Semoga artikel ini memberi pengajaran kepada kita semua. Yang baik itu dijadikan tauladan yang buruk itu dijadikan sempadan.

About Ammar

Nama penuh saya Ammar Yasir Bin Che Hassan. Saya merupakan seorang pelajar Ijazah Pentadbiran Perniagaan di salah sebuah IPTA di Malaysia. Menjadikan penulisan blog sebagai medium untuk menyampaikan maklumat terkini. Mula sebagai sebagai seorang blogger aktif pada Disember 2010 sehingga sekarang.

38 comments

  1. bangga la dengan u…berani kerana benar….

  2. hmm , dunia sudah semakin dekat dgn kiamat. same2 kita doakan dia supaya bertaubat dan mendapat hidayah Allah. Islam tak ajar umat dia untuk berkasar bila berdakwah. so , diharapkan kita janganlah mengutuk dan menghina sesama Islam. semua orang penah buat salah. mana tahu mungkin dia akan berubah menjadi lebih baik dari kita satu hari nanti. Wallahualam * sy bru 16 tahun, maaf kalau2 ada yang saya salah cakap. ilmu agama saya masih kurang. :)

  3. enth2 dyeowg pancing je kowt..cm mbe2 aku pnh wt cm to…dyeowg hack fb gurlz yg dyeowg x suke pstu meyamar jdi gurlz to..xkn laa tuan fb nak ckp bende cm to at komen kowt..=.=''.

  4. kalau memg ade org hack pf dye..xkan la dye xpnadai nak delete…sebb tu maruah dye…kea cmner

  5. Nie Betina…Bukan Perempuan..Manusia Xde Otak…

  6. Imran Apacer II

    Ni jenis otak simpan kat kuku ==''.

  7. apa nk jd dunia skrg ni.

  8. Christan Cheeza

    adui,,,

  9. Harris Abdul Wahab

    letak jea nama sebenar apa nak takut~ biar semua orang tau sapa dia~ to me benda nie mcm direka2 tak telus~.

  10. mak aih.. dasat tol pompuan nie~ x dew maruah kew apew.. -,-“

    • a’ah.. btl r tu.. da r kat komen. kalau kat chat tu lntak r.. rosak imej agama jer la minah ni…

  11. apa pulak..kene bertegas la mne ley lembut2..klw x slagi tu la dorg nek kepala..ni soal agama bkn soal rumah tngga..waisaaaa..

  12. :: no comment for ur statement sir .

  13. hmm betul tu…saya sgt setuju dgn pendapat adik…tak guna kita nak marah & hina dia sbb dr awal dia tidak dididik ttg maruah & aurat!!pergaulan yg terlalu bebas menyebabkan perkara sebegini semakin menjadi2…seelok2nya pergaulan antr lelaki & perempuan dibataskan sejak sekolah rendah lg…perasaan malu dah tak wujud lg atr mrk so kalau kita marahpun dia akan kata kita kolot!!!hmm baik lelaki atau perempuan dua2 kena sedar jgk maruah masing2…

  14. cakap banyak tak guna ,tembak tak kena,mkan mee cina. semuanya dah ditakdirkan, semuanya dah tertulis

  15. bgsnyer lah.. mcm haram jerp…

  16. hukum hudud wajib di laksanakn….takbir!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. esok-esok…dia akan berbangga dapat AIDS pula…

  18. Sahabatku, aminkan doa ini agar Allah melindungi kita dari kejahatan dimalam ini, "A'uudzubikalimaatillahit tammati min syarri ma khuliqa, "Aku berlindung dengan kalimat Allah yg Maha Sempurna dari segala kejahatan apa yang Dia ciptakan."
    See Translation

  19. munking tuan fb ni da mampos …da x on9 fb dye ni..

  20. dosa pertama kali bwat rasa sgt2 berdosa..bila dah selalu bwat x rasa ape2 pon..

  21. baso gormmm!!!

  22. Saharah Sahul maafkan sy kak , tapi sy nak bagitau aurat perempuan ialah seluruh anggota badan kecuali muka dam tapak tangan jadi sy harap akak boleh tuka gambar DP akak supaya akak x dapat dose free .. maafkan sy jika kata-kata sy menyinggung perasaan akak …

  23. Oh yer ke Arfah Aina Zainal…aurat tu bukan setakat muka dan tapak tangan je tapi menampakkan bentuk badan pun dikira dosa jgk…so maybe lengan baju saya dah terselak smpi npk "aurat" dan tak terperasan oleh saya masa amik gbr tu tp InsyaALLAh akan saya tukar gambar saya nanti…kalau ikutkan cara menutup aurat yg sebenarnya hanya jubah yg tebal serta sarung tangan dan kaki berserta tudung yg labuh sepatutnya menjadi pakaian wanita dik….

  24. Saharah Sahul terima kasih atas nasihaht akak ,,, sy akan mengambil pengajarannya .. =)

  25. Azrull Zain Ahmad Dahlan – nak jalankan hukum hudud macam mna klo pemimpin sendiri tak jalankan tggungjawab dia dgn elok .

  26. ade plak manusia yang berperangai bodoh cmnie ekkkk,,,

  27. Nape x tnjok je name dy bia kn je org mcm ni prlu d aja. Ke bnde ni hnya rekaan semata mata?

  28. takut pulak aku tgk perempuan mcm ni..

  29. Nadiahh Zahari

    Ya Allah. teruk nya perangai. malu aku baca :'(.

  30. Banganh abadi bdak nie

  31. Nurul Hafizah Mohamad Nor

    sekadar perkongsian: memg betul, slh ibu bapa yg tk didik anknya dgn betul. tp sbgai komuniti yg pling hampir juga, kita juga terpanggil untuk membantu dlm mengubah golongan ini. memg sifat islam itu lembut tp dlm kelembutan ada ketegasan. niat saudara ammar murni kerna ingin berkongsi dgn kita. apa yg baik kita amek sbg pengajaran, yg buruk hindari lahh. mudah bukn? dakwah itu variasi kaedahnya. ada dlm bentuk tegas, ada dlm bentuk kelembutan. kalau lembut tk jd, kita kena bertegas, tp biarlahh berlandaskan agama. wallahualam.

  32. Samsulkhair Mohd Ayop

    Entah la….mcmc2 blh terjadi….

  33. pngaruh budaya barat..(-_-).

  34. aku pun sama serammmm…mcm dh takde agama & tamadun

  35. kita x d suruh berlembut atau berkasar. kita disuruh berdakwah dengan hikmah. dengan bijaksana.

  36. kurang didikan agama ngn pengaruh barat la ni…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge