Home / Info / Gambar Ikan Keli Terbesar di Dunia

Gambar Ikan Keli Terbesar di Dunia

Adakah anda salah seorang penggemar ikan keli? Ammar merupakan salah seorang penggemar ikan keli. Isi ikan keli yang sedap selalunya membuka selera makan. Tetapi selalunya Ammar makan ikan keli bersaiz sederhana iaitu paling besar sebesar lengan manusia.

 

Tetapi sangat terkejut apabila mengetahui bahawa ada juga ikan keli gergasi yang dikenali ikan keli terbesar di dunia. Percaya atau tidak gambar ini membuktikan bahawa ikan keli gergasi sebenarnya wujud di dunia ini.

 

Ini adalah gambar ikan keli terbesar di dunia yang berjaya dirakamkan di Mukah, Sarawak.

 

 

 

Mampukah anda memakannya?

About Ammar

Nama penuh saya Ammar Yasir Bin Che Hassan. Saya merupakan seorang pelajar Ijazah Pentadbiran Perniagaan di salah sebuah IPTA di Malaysia. Menjadikan penulisan blog sebagai medium untuk menyampaikan maklumat terkini. Mula sebagai sebagai seorang blogger aktif pada Disember 2010 sehingga sekarang.

18 comments

  1. geli nak mkn sbb terlalu besar

  2. perhh besa gila.. makan seratus orang pun tak abis la.. hahha

  3. Perghh mmg besarla.kalau buat kenduri jadik jugak tu.

  4. ni bukan ikan keli ar ni ikan yu paus.

  5. ni bukan ikan keli ar ni ikan yu paus.

  6. Ikan keli ngan paus pun x tau…

  7. aduss cik ammar ni…..g pasar mintak kat tokey kedai tu ikan keli…..tgok ikan tu betul 2……
    klu ikan sembilang gan ikan keli mmg la tak la jauh beze yee….

  8. Bisa lg sengat semilang..cuba test kalau tk knl.

  9. Amirul Radzwan

    tu adalah sepisis jerong terbesa.

  10. ADEH! Tu bukan ikan keli lah, tp yu limau@yu paus.
    Aq pernah lihat dgn mata kepala sendiri secara live yu ni muncul kt platform F23 d LQ kt perairan bintulu sarawak.

  11. setuju ni…org putih kata whale shark…yu paus betul dah tu..

  12. pernah muncul diperairan tioman…mungkin laluan di agaknya…

  13. saya rasa itu bukan ikan keli..tetapi adalah ikan paus jerung..

  14. betul3…ikan keli bukan camtu…
    sirip dia lain

  15. ni jerung paus la… bkn ikan keli.. ada akai ka…

  16. Catching a whale shark is totaly wrong because there is about 100 ++ more of that species in the world. U are going to make that species extinct.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge