Home / Info / Gambar : Kucing Comel Yang Jarang Anda Lihat

Gambar : Kucing Comel Yang Jarang Anda Lihat

 

Keluar je dari rumah, mesti ada satu bende yang tengah “tenang” (usha rapat) aku.. pergh siot, aku tak ganggu dia, tapi dia usha2 aku pehal kan? takper, nyaris dia tak comel je, kalau comel.. tak sampai hati aku nak jerkah2.. tapi yang pelik, time aku ngn member tengah makan, dia boleh buat manja lak, pandai, duduk tersimpul malu la konon, buat muka kelip2 mata, ngiaw2 cikit.. oooo.. time makan jela, tapi bagus lah, maybe dia usha sebab dia ingat aku la tuh.. ngeh2.. tapi, jangan ingat ngko ingaw2, aku dah remove mark aku.. hengat tuh. Cakap pasal kucin, ade beberape jenis kucing yang rasenye korang jarang nampak mereka, erk?!
 
1. Andean Montain Cat

kucing jarang

The Andean Mountain Cat merupakan kucing yang sangat jarang ditemuio. Di perkirakan populasi kucing ini sekitar 2500 yang banyak di temui di daerah pergunungan Bolivia, Peru, Argentina, dan Chile. Kucing ini memiliki panjang hampir 2 meter.
 
2. Pallas Cat
Gambar : Kucing Comel Yang Jarang Anda Lihat
Pallas The Cat (Otocolobus Manul) yang disebut juga “Manul”. Kucing ini terlihat sangat besar berbanding kucng biasa karana bulunya yang tebal. Wajah kucing ini juga nampak pelik dengan wajah bulat dan memiliki sedikit gigi, kucing ini banyak di temukan di daerah Eropa, kucing ini juga merupakan spesis kucing tertua di dunia yang telah berkembang sejak 12 tahun yang lalu. ** Seram jugak aku tengok beliau, huhuh!!
 
3. Margay Cat
Gambar : Kucing Comel Yang Jarang Anda Lihat
Sebenarnya ini adalah kucing “rumah” tetapi ukuranya lebih kecil dari ukuran kucing biasa dan memiliki kaki yang cukup panjang , kucing ini jarang terlihat di siang hari sebab kucing ini lebih suka berburu di malam hari, kucing ini banyak di temukan di daerah Meksiko dan Brazil. ** Ceh aku ingat cheetah tadi.. tapi chomey lah kucin nih, confirm aku bela..
 
4. Fishing Cat
Gambar : Kucing Comel Yang Jarang Anda Lihat
 
Kucing jenis ini boleh di temukan di daerah Asia dan Asia Tenggara dimana kucing ini lebih suka tingal di dekat air sebab ikan merupakan makannan pokok kucing ini, kucing ini terancam punah akibat lahan basah yang di keringkan untuk pemukiman manusia. ** Series macam memerang!! pergh.. tarkesima siot..
 
5. Serval Cat
Gambar : Kucing Comel Yang Jarang Anda Lihat
 
Serval merupakan kucing afrika yang memiliki kaki yang panjang yang di yakini sebagai nenek moyang dari singa dan cheetah, kucing ini banyak terdapat di daerah padang savana di Afrika. ** Pergh! meme comey lah.. tapi memang aku nampak, kucin ni pelik cikit, macam cheetah pon ada.. mesti singa pon taku ngn dia, ngeeeee…
 
6. Caracal Cat
Gambar : Kucing Comel Yang Jarang Anda Lihat
Kucing ini dapat hidup dengan baik di daerah gunung dan gurun dan memiliki kemapuan bertahan hidup yang tinggi dengan tidak minum dalam jangka waktu yang panjang, kucing ini boleh di temukan di daerah Asia dan Afrika dan bayak orang memelihara kucing ini sebagai hewan peliharan. ** Aku pon nak bela kalau kucin macam nih.. huhuhu..
 
7. African Golden Cat
Gambar : Kucing Comel Yang Jarang Anda Lihat
 
Kucing ini tidak selalu berwarna emas terkadang bulu bulu kucing ini berwarna berfariasi mulai dari emas kemerahan menjadi abu-abu gelap dengan tanda khusus . Kucing ini dapat ditemukan di daerah hutan hujan katulistiwa di Afrika . Kucing ini juga di masukkan kedalam hewan yang akkan terancam punah dari bumi ini. ** Memang.. huh.. subhanallah.. ade jugak kucing jenis neh? pergh..
 
Amaca? mereke yang minat kucin, mesti takkan lepaskan peluang untuk pelihara mereka tuh, tapi korang kene la pegi kat sane, pastu curik satu bawak balik Mesia, buat duit woo.. (jahat betol aku). Hahaha..aku suke jugak kucing ape, tapi kucin yang otai tu.. lain pulak la kesukaan dia.. =)

Via

About Luna

10 comments

  1. Subhanallah….pelbagai ciptaan Allah….

  2. cntik sngguh angrah y tuhan bg.

  3. tp cipan xcumill…hahahah

  4. jumpa kak rumah saudare hari tu dia suruh bele aku bele jela comel dan ade satu lagi kucing termahal didunia nonbor dua malas nak jual sayang sebab dia comel :3.

  5. nambah lagi kucing jepang :irimote cat ( jmlh dialam lair ndak sampek 200 ekor).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Iriomote_cat

  6. alahay…comey2 kucin ni, nk bela masa tak mngizinkn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Close