Home / Ammar / gambar rumah ammar terbakar

gambar rumah ammar terbakar

motosikal skuter hangus di dalam kebakaranBerikut adalah beberapa keping gambar di dalam kebakaran rumah Ammar awal pagi 23 Mei 2012. Berita ini sangat mengejutkan ikuti kisah selanjutnya KLIK SINI.

 

rumah blogger ammarTiada apa-apa harta benda yang selamat kecuali semua 11 nyawa ahli keluargaku selamat. Aku bersyukur kepada-Mu Ya Allah atas ujian ini.

 

rumah blogger ammar terbakarMotosikal skuter yang rentung di dalam kebakaran.

 

motosikal terbakarWalaupun cair tetapi masih dapat diselamatkan.

 

gambar sekitar kebakaran di rumah ammarPokok disekitar rumah menjadi layu akibat kebakaran.

 

gambar rumah terbakarHanya tinggal rangka rumah yang hangus.

 

gambar rumah blogger ammar terbakar

 

gambar blogger ammarBaju silat kenanganku turut terbakar.

 

gambar adik ammarMencari sisa-sisa yang boleh digunakan.

 

foto rumah terbakarBuku-buku sekolah adik-adikku semuanya musnah di dalam kebakaran.

 

foto basikal terbakarBasikal adik yang baru dibeli turut rentung di dalam kebakaran.

 

burung rentung dalam kebakaranSedih dengan nasib burung ini. Rentung di dalam kebakaran. Tidak sempat untuk diselamatkan. Dua nyawa burung terkorban.  Seekor mati terbakar dan seekor mati terkejut dengan api besar.

 

ammar di lokasi rumah terbakarTiada apa-apa lagi yang boleh diguna. Tinggal sehelai sepinggang.

 

ammar dan baju filem chantekBaju kenangan yang diberi percuma pada Sidang Media Filem Chantek turut hangus terbakar. Cerita Filem Chantek KLIK SINI.

 

tong gas meletup dalam kebakaran2 tong gas yang meletup di dalam kebakaran membuatkan ramai orang kampung terkejut.

About Ammar

Nama penuh saya Ammar Yasir Bin Che Hassan. Saya merupakan seorang pelajar Ijazah Pentadbiran Perniagaan di salah sebuah IPTA di Malaysia. Menjadikan penulisan blog sebagai medium untuk menyampaikan maklumat terkini. Mula sebagai sebagai seorang blogger aktif pada Disember 2010 sehingga sekarang.

17 comments

  1. Ammar, tak sanggup nak tengok gambar tuh, be strong ok =). kesian kat adik2 kan. nak buat mcm mana semua dah tertulis

  2. sabar.. ade hikmah setiap perkara yang berlaku..

  3. Shaiful Samsudin

    dugaan

  4. harap Ammar Yasir tabah…

  5. InsyaAllah Allah akan gantikan dengan yg lebih baik (~_~)

  6. Ammar… sayu betul deno.. insyaallah deno cuba bantu yang mana mampu….

  7. ramainya adik beradik ammar

  8. hai la ammar.sabar ar..dugaan allah bukan untuk aniaya dia kita sebagai manusia di muka bumi ni.semuanya ada hikmah di sebalik apa yang berlaku. Mungkin Allah nak berikan yang lebih baik selepas ni. bersabar ya kawan

  9. semoga sabar menempuh dugaan.. sesungguhnya Allah tak akan uji hambanya jika mereka tidak mampu untuk menghadapinya.. InsyaAllah ada hikmah di sebalik kejadian yang menimpa.. bersabarlah

  10. tabahlah.. dugaan dari yang maha kuasa ada hkmah disebaliknya..

  11. perkara begini mmg sukar diduga, tak apa bro asal semua selamat, itu yg penting

  12. harap bersabar.. berat mata memandang berat lagi bahu memikul

  13. "bersabar dgn sgla dugaan dan cobaan.."harta blh dicari..nyawa tiada berganti.

  14. sunguh2 simpati buat saudara ammar.. mudah2an Allah melimpah kn rahmat, rezki yg berlimpahan buat ammar serta seluruh ahli kluarga..

  15. Tengku Amirosni

    Bersabarlah. . .pasti ada hikmah dalam kecintaan Tuhan atas ujian yang diberikan. .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Close