Home / Info / Kebaikan Merokok Yang Ramai Orang Tak Tahu

Kebaikan Merokok Yang Ramai Orang Tak Tahu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..  Jika kebiasaan ramai yang akan cakap merokok ini tak bagus, banyak keburukan dan macam-macam lagi. Rasanya mereka agak tersilap kerana setiap sesuatu kejadian itu pasti ada kebaikannya. Mari kita pandang dari sudut kebaikan merokok yang ramai orang tak tahu. Apakah kebaikan merokok untuk supaya perokok meneruskan title “perokok tegar” buat selama-lamanya?

rokok

Kebaikan Merokok Yang Ramai Orang Tak Tahu

 

1. Sentiasa Awet Muda

Rambut tidak beruban atau warna putih. Rambutnya sentiasa hitam yang membuatkan perokok kelihatan sentiasa macho dan hensem. Setelah menjadi perokok tegar, pelbagai penyakit lagi mudah untuk datang menemani perokok. Sebatang rokok dapat mengurangkan usia selama beberapa minit, maka dapat disimpulkan bahawa dengan menghisap rokok anda tidak akan menjadi tua dimamah usia kerana usia yang semakin pendek dan tidak sempat merasai kehidupan semasa tua.

2. Seorang yang pemurah dan baik hati

Merokok dapat melatih seseorang menjadi seorang yang baik hati dan pemurah. Apabila jumpa kawan terus dipelawa sebatang rokok atau lighter rokok. Baru berkenalan pun mudah je hulur kawan baru rokok. Sifat ini lebih kurang praktis seperti derma orang miskin, derma untuk mangsa bencana alam seluruh dunia dan banyak lagi.

3. Menambahkan pendapatan negara

Jika tiada yang merokok, mungkin pendapatan negara akan merosot teruk kerana cukai rokok antara sumber utama pendapatan negara. Oleh kerana makin tahun makin ramai yang merokok semakin naik gaji para pekerja sektor awam. Perokok adalah aset penting sumber pendapatan dalam sesebuah negara.

4. Mengawal populasi penduduk dunia

Merokok boleh mengawal populasi penduduk dunia dengan mengurangkan kepadatan penduduk. Perokok biasanya mempunyai lifetime yang kurang dari non-smoker. Secara tidak langsung kepadatan penduduk dapat dikurangkan. Penduduk dunia yang semakin hari semakin pesat bertambah bilangannya dapat dikawal daripada menjadikan bumi terlampau sesak.

5. Menambahkan pendapatan doktor

Perokok dapat menambahkan pendapatan seorang doktor kerana perokok mudah dijangkiti penyakit kronik seperti sakit jantung, stroke dan lain-lain. Setiap hari pesakit yang jatuh sakit disebabkan oleh rokok menjadi semakin bertambah dan ini menambahkan bilangan masa bekerja bagi para doktor seterusnya meningkatkan pendapatan doktor. Baguskan?

6. Merokok menjimatkan kos ubat nyamuk

Perokok dah tak perlu beli ubat nyamuk kerana asap rokok yang dihembuskan boleh diguna untuk menghalau nyamuk-nyamuk daripada menggigit badan perokok tanpa menggunakan sebarang ubat nyamuk. Jimatkan? Fungsi 2 dalam 1 rokok ni.

7. Orang sekeliling dapat rasai penderitaan

Jika kebiasaan kalau sakit kita hanya mampu memandang dan tidak rasai penderitaan orang yang jatuh sakit. Tapi kini, keluarga dan rakan-rakan si perokok juga dapat merasai penderitaan si perokok melalui asap rokok yang merosakkan kesihatan mereka semua. Bak kata omputeh, sharing is caring kan?

8. Merokok dapat menambahkan kenalan

Dengan merokok kebiasaan mudah lebih mesra daripada orang yang tidak merokok. Bila dah selalu keluar masuk wad kat hospital lagi ramai kenalan perokok kenal di hospital. Perokok dapat la saling suai-kenal dan mengeratkan silatulrahim dengan member-member senasib.

9. Merokok mengurangkan pencemaran bahan kimia

Kandungan rokok mempunyai beribu jenis bahan kimia buangan yang dah tak digunakan. Contohnya lebihan tar jalan jika dibuang boleh menambahkan pencemaran kimia. Jadi dari dibuang baik guna jadi bahan-bahan buat rokok. Kebaikannya pembuangan bahan kimia secara haram dapat dikurang dengan rokok.

10. Berkawan dengan jin

Jin ialah makhluk Allah yang hidup dengan makan asap. So, perokok ini sudah semestinya antara kawan baik jin kerana sentiasa menghembuskan asap rokok. Memang hebat boleh geng dengan jin.

Macam mana? Kan tue banyak kebaikan merokok. Jadi jangan kita asyik pandang keburukan merokok saja. Pandanglah dari sisi merokok ini yang banyak kebaikan juga. Tahniah jika anda seorang perokok! Andalah tunggak negara. Peace :)

About Ammar

Nama penuh saya Ammar Yasir Bin Che Hassan. Saya merupakan graduan Ijazah Pentadbiran Perniagaan di salah sebuah IPTA di Malaysia. Menjadikan penulisan blog sebagai medium untuk menyampaikan maklumat terkini. Mula sebagai sebagai seorang blogger aktif pada Disember 2010 sehingga sekarang. Hubungi saya di [email protected]

22 comments

  1. …tak bleh blahh ~~ hahahaaaa.

  2. Korang perasan tak ada perkataan ' hispital '?

  3. Shafiq Bla Kikz

    rahsia perokok tegar.

  4. Granet Emuaad

    very nice………….

  5. Ahmad Firdaus

    pandai le sangat…terok betol la perokok!

  6. Anwar Al-Shareef Ann

    Hukhuk!

  7. haha……bagus betul cara penulisan entri ni… ingatkan betul2 ade kebaikan rupanya hanya sindiran

  8. hehe…..ni kedengeran mcm perli jee…..

  9. gua sudah kena! terbaekkk…..

  10. mmg aku setuju sgt la…sarcastic kot haha! XD

  11. lg 1 kbaikan, bkn duit admin pon nk pakai bli r0kok kan?? ehehe

  12. lg 1 kbaikan: bkn guna duit c pnulis pon nk bli rokok kan? ^^ ehee

  13. bangga lak aq, walaupn thu d'perli.

  14. hehe….bgus gk perli cmni..bnyi mcm lucu tp mkna mndalam.

  15. alah hisap ke xhisap ke mti jgak mcm org dkat tmpat umah aq hisap rokok jgak srang nie umo die dh 86 shat je siap bleh belari klau dh nk mti 2 mati lah jgak bodoh.

  16. Aiman Sulaiman

    suka

  17. Kalu dh penagih tu penagih jugak..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge