Home / Cinta / KISAH PENGORBANAN SEORANG KEKASIH

KISAH PENGORBANAN SEORANG KEKASIH

love

PENGORBANAN SEORANG KEKASIH

Percayakah anda cinta itu buta? Dengan cinta ramai yang menjadi buta. Buta dengan segala macam benda di dunia ini. Kata orang bercinta biarlah berpada-pada. Jangan terlalu taksud dengan cinta kerana cinta juga boleh membinasakan.

Pernahkah mendengar kisah cinta Romeo dan Juliet? Ini satu kisah cinta untuk saya kongsikan. Bukan kisah cinta Romeo dan Juliet tetapi “Kisah Pengorbanan Seorang Kekasih”.

GF : awak , saya cemburu la kat kawan2 saya ..

BF : cemburu ? kenapa ?

GF : BF diorang selalu bagi hadiah , belikan rantai ,
cincin , baju , bawa diorang jalan2

BF : maafkan saya ye . sebab saya tak mampu nak
bagi semua tu kat awak .
saya tak berharta awak …

GF : awak jangan la macam ni .. apa awak bagi dah
cukup pada saya .. percayalah ..

BF : tapi awak tetap mahukan semua tu kan ? sama
macam kawan2 awak ?

GF : awak … maaf .

BF : tak apa la . =] ( suatu hari BF menerima berita bhawa GF telah
kemalangan dan mengalami kecederaan teruk dan
mengakibatkan GF hilang penglihatan .. )

Selepas beberapa minggu .. GF telah sedar dan
telah pulang ke rumah . Dia membaca sepucuk
surat yang di berikan oleh seorang nurse sebelum
GF pulang .

 

Sayang , maafkan saya kerana selama ini tidak
mampu menjadi seorang kekasih
yang terbaik pada awak . Saya tidak mampu
berikan kemewahan pada awak . Saya
tak dapat bahagiakan awak dengan kemewahan
saya . Sayang , hari ini awak melihat
dan membaca surat ini dengan mata saya . Hanya
ini mampu saya berikan pada
awak sayang . Jaga mata ini seperti mana awak
jaga diri awak . Dengan mata ini
nanti .. awak akan bejumpa seseorang yang akan
menyayangi dan akan memberikan
segala yang awak mahukan . Maafkan saya.

About Ammar

Nama penuh saya Ammar Yasir Bin Che Hassan. Saya merupakan seorang pelajar Ijazah Pentadbiran Perniagaan di salah sebuah IPTA di Malaysia. Menjadikan penulisan blog sebagai medium untuk menyampaikan maklumat terkini. Mula sebagai sebagai seorang blogger aktif pada Disember 2010 sehingga sekarang.

17 comments

  1. Pwincezz Anna Gomez

    so sad~! kna blja mhrgai pew y ada..

  2. sedihnya… kita patut bersyukur dengan apa kita ada… hargai lah orang sekeliling kita…

  3. sedihnya….

  4. Yutt Avengers

    kenapa la ending cerita slalu berakhir dgn tanya ni "?" Si GF amacam lps 2?

  5. apa yg kita ada skrg jauh lebih berharga, drpd apa yg kita mahu miliki… so sad klu org yg tk pndai brsyukur.. yg akhirnya dia tk sedar dia kehilangan benda yg paling berharga dkm hidup'nya.. >.< X'(

  6. Shafiq Zulkifli

    jgn nak bg sgt la mata tu kat awek..

  7. bEsa sunnguh pengOrbanan BF pd GF….masih wujud kah cinta yg agung sebEgini???

  8. cerita nie lebih dr mata leh kasi…tp realiti hdup nie x de nye nak kasi…

  9. Besar lg pengorbanan ibu bapa kite.ingat Allah lagi Maha Penyayang. Walau kite berbuat dosa, dia tetap bagi rahmatNya dekat semua umatNya.

  10. alala,ikhlas'y lelaki ni..susah mo dpt lelaki mcm ni zaman skrg..

  11. sabar jew lah.

  12. ya allah..andai kata jdoh ku kelak lelaki spt itu aq bersyukur kpd mu ya allah

  13. sedihnye sampai sy menitik air mata sy bahawa lelaki itu mencintai gf dia drpd segala2 nya…

  14. sedihnye sampai sy menitiskan air mata sy bhawa lelaki itu mencintai gf die ngan setulus hati die…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Close