Home / Info / Pembongkaran Misteri Penjara Pudu

Pembongkaran Misteri Penjara Pudu

Misteri Penjara Pudu, Kuala Lumpur

 

Kisah ini terjadi di penjara Pudu dan baru disebarkan untuk menjadi pengajaran kepada semua orang. Penjara pudu tidak asing lagi sebagai tempat untuk menjalankan hukuman gantung dan sebat kepada pesalah.

Cerita ini bermula dengan kisah seorang pesalah yang akan dikenakan hukuman mati pada waktu subuh pada keesokan harinya. Sebelum hukuman mati dijalankan pesalah ini ditempatkan di sebuah bilik yang dinamakan “bilik terakhir”. Biasanya bilik ini untuk pesalah yang akan dihukum mati pada keesokan harinya. Bilik ini sangat gelap tanpa cahaya yang menerangi mahupun lampu.

Ramai warden-warden penjara yang bertugas pada waktu malam mendengar bunyi-bunyi aneh seperti bunyi orang menangis, menjerit dan mengilai. Hal ini demikian kerana pesalah itu menyesal atas perbuatanya yang dilakukan sebelum ini. Selain itu ada juga warden melihat bayangan hitam di dinding bilik terakhir.

Tiada sesiapa yang berani pergi ke bilik itu pada tengah malam sehingga menjelang subuh. Pada suatu hari ada seorang warden telah bertugas berhampiran dengan bilik terakhir itu. Semasa bertugas dia melihat seekor kucing hitam menembusi dinding bilik itu.

Warden itu memberanikan diri masuk ke dalam bilik terakhir dan tiba-tiba bilik itu bertukar menjadi gua. Alangkah terkejutnya warden itu apabila melihat banyaknya harta karun. Tanpa melengah lagi dia terus mengaut harta itu. Selepas itu, kedengaran satu suara berkata “heii manusia harta itu bukan kau yang punya tetapi Ahmad Albab yang punya” Hahahahah….

Macam mana? Seram tak cerita ni?Terima kasih kerana khusyuk membaca.

About Ammar

Nama penuh saya Ammar Yasir Bin Che Hassan. Saya merupakan seorang pelajar Ijazah Pentadbiran Perniagaan di salah sebuah IPTA di Malaysia. Menjadikan penulisan blog sebagai medium untuk menyampaikan maklumat terkini. Mula sebagai sebagai seorang blogger aktif pada Disember 2010 sehingga sekarang.

115 comments

  1. x pun

  2. fuhhh..seram thp gaban…

  3. ala kalau kisah penjara pudu banyak dah org tahu mmg ada kisah seram nye…

  4. terbaek…..

  5. hahahaha…xbleh blah pnyer citerrrr…

  6. AyuWulandary Zainal

    kurang asam betul.

  7. buat penat je aq bace.

  8. Nik Noor Diana Othman

    lawak bodoh….

  9. Muhammad Amirul Asraf

    ngongek..bodohhhhhh..

  10. Ntah ape2 je mamat ni..
    Nota mulut : rasa mcm nk mencarut je…puuiihhhh…

  11. MEREMANG SIOTTT….HAHAHAHA

  12. bodoh punya babi ! g mampos lh buat cita cam budak2 !

  13. mmg bodoh hahahaahhaahahahhaa

  14. kurang asam tambah garm punya urang…

  15. BoDoH Taw! yE2 jEw iNgaT CiTew BeToL! Hurrrrr Gggggrrrrhhhhh!

  16. Iya kah,baru tau lah seram sangat kah

  17. seronok gila ahhhh…..cisss…

  18. seronok sangatttt….

  19. natag…nyugoh…falattttttttttt

  20. Noor Fadzliyana Azik

    haha..like2..dayyuumm..

  21. sengkuang..

  22. Apa ler.. Aku ingat bilik mona fendi tu.. Haha

  23. suspen je.. potong betul..

  24. Indra Syah Jebat

    gambar dah ok dah.. baru nak start feel..dem…

  25. babanar e bo hahaha…

  26. Mohamad Fadzreen

    wakakaka…terbaek….

  27. m'nyakitkn hati je baca, suspen betul hampehh………eeeeee geram nyer.

  28. isk seramnya..kesian dgn penulis ni..modal budak tadika…baik suruh dia heja A..YAM….

  29. Aduyai……wa terkena setelah mmbc artikel ini…sbr jer la…haha

  30. Mohd Riduan Sulaiman Wan

    kurang asam…punya cerita…nak kertawa pun ader….hihihihi…

  31. Khairul Hakimi

    mati2 aq ingt betul!
    wt suspen jew!

  32. la ingat real ngarut je………………ilusi.

  33. muhammad rasul

    ,ame 1 yg betul ni….x gune la ade internet klau internet pon pembohong jew

  34. nyesal aku baja, tengah khusyuk ni…bangang toll.

  35. kepala otak ko, cbe jgn men2 cte.

  36. Raihanah Zaky

    Oh lawaknya…#matadiatastangandibahu#

  37. mcm barua la…bangang btol…

  38. cm sengal je..

  39. cilaka buat penatjezq baca puihhhh.

  40. sakaii. cerita elok elok lahhh bangang -.-'.

  41. hhhaakkkk tuuuiiiiii…….

  42. haahahhaaaaaaaaa terkena aku…

  43. mc nk bg kaki je spe yg tulis cite ni.

  44. ahahahhaaaa terkena aku…

  45. bagus btol preka crita nie..teruskan usaha anda ehh ==".

  46. Endinng dye kn heehehehe

  47. SETELAH MEMBACA ARTIKAL YG ADA SY DAPATI MEMANG TERUJA INGIN TERUS MEMBACA..TETAPI AKHIRNYA SY TERTIPU DI PENGHUJUNG CERITA INI ..APA YG NAK SAYA KATAKAN DI SINI ,WALAU PUN TERTIPU DGN CARA MEMBACA TETAPI SAYA TETAP MENYOKONG CARA PENULIS MENIPU SBB BENAR2 KENA TIPU ..SAMPAI SEKARANG SAYA TAK BOLEH BERHENTI KETAWA DGN LAWAK YANG BODOH INI ..

  48. Bodoooooooh!!!!!!!

  49. kawan , manyak syok u punya celita.

  50. wat suspen je'''cta la btol2.

  51. sabar jek lar aku..

  52. nk jana pendapatan lumayan? modal cuma rm10.. inbox saya..

  53. cite giler….

  54. ba nek mak bawak,,,,, ish,,,,

  55. Wafa Afiqah Afa Iqah

    tk srm pOn.biasa je.

  56. ape pendapat korang bile korang bace lawak atau seramm….. sile like klau dh bce dn komen " seram " atau " lawak ".

  57. dosa bt mcm tu tau…

  58. seram lha sngt.. ape bende daaa… sengal

  59. tu je ke yg mampu buat lawak? kesian2! buat keja lainlaa weii..

  60. celaker punyer citer!!!
    hahaha..

  61. Zura Danish Batrisyia

    Hampeh tul

  62. teringin msok bilik terakhir ke?

  63. Gua ingt wardentu atuk dielah, sbb die bin ahmad albab, nama anak die ahmad bin lembab

  64. Roslan Abd Rahim

    buat penat aku je hahahah.

  65. baca komen lg best dr baca cerita

  66. rse nk bgi pnampor je kt org yg reka crite nie…nsib baik ak x tau sape yg tulis….

  67. apa pnya crita ne..tipu ja bnyak.. uhuhu

  68. myb dia ada mslh jiwa skit kot…

  69. ish..crite la elok2..nie main2 plak.

  70. Bt sakit jiwa

  71. ni kira catogeri lawak gampang+celaka tak perlu gelak, bagi saiz 8 jer kat mang kuk tingkat ni.

  72. aku dgr org cite, banduan lukis kapal kat dinding…esok pg nye hilang…skali gan banduan yg lukis tu…ntoh la…aku pun x tau sgt…

  73. yang tu sebab pradator datang tembak dia.. balas demdam la kot.. ala biasa la. cerita mat salleh ..kena la gempak.

  74. dh la panjang

  75. mengencing je tau..hampehhh.

  76. main hajing lagi cerita ahh, tde modal apew.

  77. la penat je baca.

  78. Ceh..ngatkan iye iye je..bongok tol

  79. Rosemarliza Sabri

    bongok tul..ye yes aku nk tau rahsia nye…

  80. lawak yang menyampah SANGATTTTTT.

  81. Nor Azelin Binti Husain

    Apasal ni yang cerita ni macam tipu benar tapi kan mesti ada add sikit ni.

  82. apakah bangang ni org!

  83. nk wat lawak x pndai.. pdan mke.. sia2 dpt maki free..

  84. seram sangat , habis basah seluar gua…

  85. bdoh…cerita mcmnie pun pkai main2!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge